karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Tävlingssäsongen närmar sig!

Kategori: Tävlingar

Sådär, en dagsvila från träningen och nu kör vi igen. Efter att ha tagit en vilodag igår känner ajg att benen kräver löpning, formen börjar närma sig och jag kan nog rätt säkert säga att jag inte känt mig såhär bra i slag på mycket länge!
Benen vill springa huvudet vill springa och till och med resten av kroppen hänger med i svängarna!
Jag känner att tävlingsdebuten ska komma så fort som möjligt!

Tävlingssäsongen 2014 utomhus är på gång. Det är nu maj och det har redan börja fyllas på med tävlingar runt om i Sverige!
Jag tycker att du ska ta ett snack med din tränare angående vilka tävlingar som du bör delta i. För all den tuffa träning ni gjort i vinter leder ju fram till en go sommarsäsong med mycket tävlande! Hoppas att ni är sugna för att köra igång ordentligt!!

Här komemr några tävlingar som är i krokarna och som är inplanerade:
18 maj Platenspelen Motala. Prata med Ajjan om denna tävling.
24 maj GIF spelen Glanshammar.
29 maj Stocksäterspelen i Hallsberg
7 juni Stefan Holm spelen Kil
14 juni Mälarspelen Eskilstuna
27-29 juni Världsungdomsspelen Göteborg
5 juli Sunnespelen, Sunne
26-27 juli Stjärnspelen Arvika
2-3 augusti Goliatspelen Kil
16 augusti Örebro Ungdomsgala
17 augusti Nobelspelen
23 augusti Götas ungdomsspel, Karlstad

Dessutom tillkommer SM för vissa aktiva samt ett DM utomhus!

Hoppas att ni vill tävla mycket i sommar för jag vet att ni kommer vara i bra slag allihop! Personliga rekorden kommer att flyga iväg!!

//Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: