karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Karlskoga Friidrott - Sveriges enda hejarklack?!

Kategori: Tävlingar

Jag har tävlat på många ställen under min karriär hittills. Många städer har jag besökt och många arenor har jag sprungit in på upploppet på. Men den stora frågan är om inte Nobelstadion är den bästa platsen jag tävlat på!

Ullevi, Stockholm Stadion, Slottskogsvallen, Gunder Hägg Arena, Halmstad, Malmö och Tingvalla Arena. Stora arenor där stora föreningar huserar och bedriver verksamhet med många fler aktiva än vad som bedrivs på Nobelstadion. 
Men igår slog det mig. Jag kan inte komma på att det stödet som finns på Nobelstadion, inte bara för hemmaaktiva utan även för andra klubbars aktiva, kan återfinnas någon annanstans!
"KOM IGEN NU!!!" "BOOOS!!" "KOM IGEN KARLSKOGA!!!" Dessa ord ekade tätt och ofta på stadion och jag tror att många kan instämma att ljudnivån och påhejandet på Nobelstadion är något utöver det vanliga!
Trots få deltagare och regnigt väder håller stämmningen världsklass stundtals.
Inför nästa års upplaga ska vi se till att få en ännu större hemmaklack och även fler deltagare att komma till våran fina stadio.

Som sagt, Karlskoga Friidrott har nog den enda hejarklacken i Friidrottssverige.
Och det tackar jag er ändlöst mycket för!
 
Blicka framåt och fokusera så ses vi snart igen!
 
//Sebban
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: