karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Hemma tävling nummer 1 närmar sig!

Kategori: Tävlingar

Nu börjar nedräkningen!
Till helgen är det dags, det är dags att köra igång tävlingssäsongen för många!
 
Lördagen börjar vi i Glanshammar med en heldag! Bra tävling och det ska bli bra väder! Hoppas på många startande från Karlskoga!
 
Söndagen ligger dock i fokus på många sätt!
Värmlandsserien sparkas igång, och inte på vilket ställe som helst utan på våran fina härliga och kanske rent av Sveriges finaste, om kommunen skötte den, friidrottsanläggning!
Insprängd i Rävåskullens nordliga sluttning skapar den ofta optimala förutsättningar för att prestera bra tider och längder/höjder!
 
Värmlandsserien är en väldigt bra inkörsport för de unga friidrottarna! Här ges de möjlighet att tävla på hemmaplan framför sina nära och kära och få känna på tävlingsnerverna.
Det är ändå ett gott sommartecken när tävlingarna går igång! Jag mår bra av det! En sån där skön känsla strömmar genom kroppen och jag vill inget hellre än att stå där i startblocket jag med, redo att släppa iväg benen för en åktur!
 
Jag kommer att närvara i alla fall på söndagen, har förhoppningar om lördagen också men på grund av att jag blir gubbe, 25 år, så ska jag ha någon form av kalas på lördagen.
Därför kan jag få svårt att komma över till Glanshammar! Men ett par timmar på söndagen kan jag lova er att jag närvarar!
 
Jag hoppas ni kör hårt nu i veckan, för det ska jag göra! MIn tävlingsdebut ligger framför mig, 1,5 vecka kvar! ojoj så mycket som jag måste få ur kroppen innan dess. Hoppas jag hinner hitta formen lite bättre än föregående vecka åtminstone!
 
Ses till helgen hörrni!
Kör så det ryker!
BOOOOS!!
//Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: