karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Dags för att lufta benen!

Kategori: Tr�ningspass

Härligt väder, som jag skrev i förra inlägget! Härligt väder leder ofta fram till härlig träning.
Humöret stiger, en skön känsla i kroppen sprider sig inför ett träningspass i solen!
På mig åtminstone, vet inte hur ni känner men sol och träning är för mig som bröd är för korv, gör gött!
 
Torsdagar, jag älskar faktiskt torsdagar! Torsdagen har alltid varit lika med jobbig träning! Och idag är inget undantag!
Långa maxlopp är att vänta!
1x300 + 2x200 + 3x150 + 3x100 meter!
Där fokus ligger på 300 och 200 metersintervallerna och de övriga mer flyttempo men ändå snabbt!
 
Det är sådana pass jag ändå längtar efter under hela vintern, att kunna springa i T-shirt och shorts ute i sol och lätt medvind. Det är det som färgar friidrotten på många sätt.
 
Hoppas ni har kört hårt i veckan nu för nu till helgen så är det tävlingspremiär för några.
Motala står för dörren och jag kommer hålla mina tummar och tår för er. Kom ihåg en sak: NI ÄR BÄST!!!
 
Min tävlingsdebut får vänta tills den 29 maj! Då även i Motala men en seriematch med Kville! Jag ska dubblera i två löpgrenar för laget! 200 meter samt 800 meter! Kommer bli tufft, men bara att plocka fram BOS-inställningen så klarar jag allt!
 
Ha det så bra och ta hand om er!
Ses vid värmlandsserien i Karlskoga!
 
//Sebbovich

Kommentarer


Kommentera inlägget här: