karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

D-Dagen, Danmark!

Kategori: På gång

HAAAAALLÅÅ!!!
Nu närmar sig årets träningsläger äntligen. Förväntningarna är högt ställda både på er som aktiva och även på oss tränare tror jag.
På torsdag så går bussen från Degerfors till Karlskoga klockan 04.40, Du som vill åka där ifrån ser till att vara på plats klockan 04.30! Bussen ankommer till Nobelparkeringen strax innan 05.00! Så du SKA vara där 04.50!
 
Färjan från Göteborg går 09.15 och den väntar inte på någon, så därför är det viktigt att vara i tid till bussen i Karlskoga!! Jag kommer finnas på plats för att kliva på bussen i Göteborg. Så är någon snäll att hålla en plats åt mig i bussen! ;) Tack i förskott!
På färjan sen kommer vi käka en måltid och därefter har vi fri aktivitet några timmar. Färjan tar cirka 3 timmar så det kommer finnas utrymme till att spela och även sitta och söla för den som vill det! Vi anländer klockan 12.30 i Danmark och fortsätter sedan ner mot Nörresundby.
 
Vi kör ett lättare pass första kvällen för att ha lite tid till aktiviteter om vädret godkänner det. Håll tummarna!
Därefter kommer träningen vara mellan klockan 10-12 samt 15.30-17.30! Så dubbelpass på fredag och lördag!
Söndagen avslutar vi med ett lättare pass klockan 09-11.00 och bussen börjar rulla hemåt igen så snart vi ätit och gjort oss klara. Färjan lämnar Fredrikshamn klockan 14.00 och är framme i Göteborg igen 17.25!
 
Det är viktigt att ta med:
  • Träningskläder för både kallt och varmt väder, vi kan INTE träna inomhus!
  • Spikskor och joggingskor!
  • Badkläder
  • Tävlingskläder då det kan bli aktuellt med en tävling!
Jag vet att vi kommer få ett grymt bra läger, jag kommer ju vara där! ;) hehe!
Däremot så vet jag att lägret kommer bli bra på grund av den härliga stämningen som ni skapat! Vi ska nog se till att kunna hitta lite bus och kanske en kille till Sara Lilja eller till Emma Almqvist?! ;)
 
Hoppas ni är lika taggade som jag på detta! Kan knappt bärga mig för lägret!
Ladda skrattbatterierna och benen. För det blir hårdträning och jäkligt mycket skratt!!
 
Pussochkram!
//Sebban
 
 

Kommentarer

  • Hon säger:

    Heeeej
    Kan du inte lägga ut på bloggen vilka man ska sova/ dela hytt med? :)

    2014-04-29 | 06:49:01

Kommentera inlägget här: