karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Mååååndag!

Kategori: Träningspass

Sådär allihopa, välkommen in i vecka 33, veckan som innehåller diverse träningar, VM samt två tävlingar i helgen!

Jag ska börja med att berätta om USM i helgen.Gustav, Simon och jag var iväg till USM och försvarade våra vackra(?) vinröda/grå/svarta färger!
Simon hoppade höjd och sprang 110 mh!
Bra resultat i bägge vilket resulterade i en 5 plats i höjdhoppet på 1.80 samt en 7 plats i 110 meter häck på tiden 16.03(personligt med 49 hundradelar!)
Gustav körde järnet hela helgen! Började med 100 meter slätt där han sprang in på tiden 12.69, inget pers tyvärr. han fortsatte sedan med att springa 300 meter häck. Det på tiden 47.13. Det var stumma ben på slutet kan jag lova!
Han följde upp den intensiva fredagen med ett 300 meterslopp på lördagen på tiden 41.17, vilket var ett bra personligt med 29 hundradelar! Bra där!
Söndagen fortsatte han med att springa 100 mh och avslutade sin intensiva helg med tiden 15.48, och placering 12. Bra helg Gustav, mycket bra kämpat!

Så inleder vi denna veckan med vxlande molnighet och gynsamma vindar, hoppas jag på!
För ikväll ska vi träna hårt!

Samling klockan 17.00 på Nobel som vanligt och dagens träning består av 5x120 meters maxlopp! Vilan kommer vara cirka 6 minuter.
Lite mjölksyra idag alltså, Gött äre!!

Vi avslutar med lite urlöpningar på antingen gräset eller banan, beror på hur blött det är!

Ses senare kära Karlskogingar!
//Sebban

Kommentarer

  • Elina säger:

    Hej!:)

    Jag ska tävla i spjut och kula på söndag och jag har inte tränat på kula något, så jag undrar om jag skulle kunna stöta kula idag? Ses sen!:)

    //Elina

    2013-08-12 | 15:27:26

Kommentera inlägget här: