karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Svealandsmästerskapen!

Kategori: Tävlingar

Hej på er!
Sen sommaren levererar värme och härligt träningsväder idag! Passar bra det då detta är sista passet innan lite vila!
Endel av er vet ju att det är Svealandsmästerskapen till helgen, för er som inte visste om det, nu vet ni! ;)

Hur som helst så har vi ett gäng som skall dit, Wilma, Emma och Joel är det som ska tävla.

En liten uppdatering kring deras form och förutsättningar inför denna tävling vore på sin plats tror jag. det var länge sedan jag gjorde en formuppdatering!

Wilma Throgen F13 - Wilma har tagit både ett steg och två steg framåt under sommaren! Personliga rekorden har haglat och under onsdagsträningen hoppade hon träningspers i höjd och flera höga hopp! Hon är på gång på allvar och kommer prestera på topp i helgen! Hon deltar i Höjd, Längd, tresteg och 80 meter!

Emma Almqvist F13 - Emma har tävlat sparsamt iår och kommer nu till tävlingen lite ur tävlingsform. Men hon har varit vass på träningarna den senaste tiden och jag vet att det kommer att bli en riktigt bra tävling för Emma! Längdhoppet har fungerat fint iår och hon har flera gånger hoppat riktigt långt. Återstår att se under kvällens träning hur formen är. Hon deltar i 80 meter, Längd och Kula.

Joel Magnusson P13 - Joel har tränat av och till under sommaren men har nu på slutet hittat en kontinuitet i sin träning. Då kommer resultaten också. Han har hoppat väldigt bra på träningarna i tresteg och jag tror om han får en träff så ryker hans personlgia rekord all världens väg!
Joel deltar i Längd och tresteg!

Detta är laguppställningen från KFIF iår, en tunn trupp i mitt tycke sett till vad vi har till vårat förfogande.
Jag vet att det skulle har varit kanske ytterliggare 3-4 stycken som borde ha tävlat. Men det får vi sikta på till nästa år.

//Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: