karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Distriktskampen i Norge!!

Kategori: Tävlingar

Under gårdagen fick jag ett mejl där en laguttagning hade gjorts från värmlands friidrottsförbund.
Tävlingen kommer att genomföras i Baerums nya arena i Norge den 11 Januari.
 
Det gäller en tävling för 13-17 åringar, klasserna P/F 13, P/F 15 och P/F 17.
 
Pojkar 17 så har vi två stycken som blivit uttagning att representera Värmlandslaget + en reserv.
Simon Throgen - 60 meter häck och Höjdhopp
Adrian Kamlin - Längdhopp
Reserv på 60 meter häck är Gustav Svedberg.
 
Pojkar 15 Så har vi en aktiv uttagen,
Joel magnusson - Höjdhopp + reserv i längdhopp.
 
Pojkar 13 En aktiv även här.
Linus Callenvik - 60 meter och Höjdhopp + reserv 60 meter häck.
 
Flickor 17 Ingen uttagen.
 
Flickor 15 Ingen uttagen. Här är jag inte riktigt överrens med utaggningen men jag har inget att säga till om tyvärr. Vet att det finns mer kvalificerade aktiva, men man måste hedra uttagningen och peppa alla som får chansen.
 
Flickor 13 Två aktiva uttagna.
Alma Skoog - 800 meter
Sara Lilja Vidlund - 60 meter och 200 meter + reserv på 800 meter.
 
Alla som blivit uttagna behövs verkligen för laget och jag vill att alla som blivit uttagna skriver om de kan vara med här också. Så jag vet hur det ser ut. Men vi kommer prata om det på träningen också.
 
Ett gott tecken på att vi gör ett bra jobb i Karlskoga med så många uttagningar! :D
 
//Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: