karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Sebastian Johansson

Kategori: Tränare

Mitt namn är Sebastian Johansson och är skaparen av denna blogg.
Min roll inom Karlskoga Friidrott är som tränare för Mellangruppen (12-14 åringar). Dessutom är jag hopptränare för samtliga aktiva i Karlskoga friidrotts äldre grupper. Yngre, Mellan och Äldregruppen.
 
Min karriär började 2003 när jag uppe på Nobelstadion en dag hoppade lite höjd. Anders "Ajjan" Johansson kom då fram och frågade om jag var sugen på att prova på ett riktigt friidrottspass. Sedan dess består min fritid av friidrott!
När jag som 18 åring bytte klubb till KFUM Örebro Friidrott riktade jag in mig på lång sprint och medeldistans. Innan bytet hade jag inte haft någon inriktning, höjdhopp var en favorit. De kommande åren var några av de roligaste av mitt liv då jag träffade många underbara träningskompisar som blivit nära vänner sedan dess.
 
När nu jobb fick mig att lämna Örebro bakom mig så var valet at byta tillbaka till Karlskoga och ta ett steg ned från tävlandet väldigt lätt. Nu siktar jag på att lyckas sprida min träningsfilosofi inom våran förening tillsammans med mina duktiga och underbara träningskollegor.
 
Är ni sugna på att börja träna friidrott så får ni gärna höra av er!
073-7759998 Sebastian Johansson!
 
Tack!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: