karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Torsdag 20/12

Kategori: Träningspass

Hej på er!
Igår körde vi ett explosivtetspass i Bregårdshallen. Tyckte alla skötte sig grymt bra!
Tror jag får börja träna extra nu, Simon slog mig ju nästan på idioten på slutet! Det är dock bara roligt att Simon , och även alla andra, går framåt. Som tränare tycker jag att det är riktigt kul om det visar sig att de aktiva går framåt och äntligen ger mig en match! ;) hehe
Jag får nog se upp med vad jag ropar efter, snart blir jag dit tvålad! :) och då blir jag som Ajjan! Inställd på Veteran - SM
 
Jaja idag är idag!
Tyvärr kommer både jag och Ajjan inte kunna närvara ikväll på grund av jobb!
Andreas kommer dock vara där och hjälpa till!
 
Ni ska köra enligt följande:
Uppvärmning 10 min jogg.
Töjningsövningar och mjukningar
Simon håller i Löpskolning. Inriktning på sprint!
3 stycken stegringslopp på 60 meter, varav den sista med spikskor.
Därefter kör ni:
5 stycken maxlopp 60 meter med spikskor. 3-punktsstart! Gärna två och två!
Vilan är 3 minuter mellan loppen.
därefter byter ni skor igen och kör:
5 stycken maxlopp med jogging sko 60 meter. Gång vila är det som gäller.
vila 5 minuter och sedan upprepar ni igen.
 
Totalt 15 stycken 60 meterslopp.
 
Styrka iform av mage och rygg.
50 vanliga sit-ups (30 för mellangruppen)
25 sneda Sit-ups (15 för mellan)
25 på andra sidan (15 för mellan)
30 stycken cyckling, ligg på rygg och tryck ner ländryggen i golvet. Börja med böjda ben och sträck sedan ut ett i taget, sträckt ben ska det vara! 15/ben alltså! Samma för mellan!
20-30 vanliga sit-ups (20 st max för Mellan)
 
Allt ska göras i en följd! Ingen vila alltså!!!
 
Ryggövningar väljer ni själva ut!
 
Kör hårt!
//Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: