karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Tisdag

Kategori: Träningspass

Idag så kommer jag ej kunna följa med till gymmet då min lillasyster fyller år.
Har lovat att närvara vid hennes kalas!
 
Men de som har möjlighet av äldregruppen kör antingen hemma, distanspass med några tempohöjningar enligt nedan. De som vill till gymmet kör isådanafall backintervaller på löpbandet. 30 sekunders intervaller med lutning 3, 5 stycken med 1 min vila mellan varje och och 3 min seriepaus. Upprepa 3 gånger, totalt 15 stycken!
 
Distans hemma: Jogga i cirka fem minuter därefter en tempohöjning i 20 sekunder, fortsätt därefter jogga i fem minuter och upprepa minst 6 gånger! Det blir minst 30 min löpning och 6 intervaller. Det är en bra tisdagsträning. Om ni vill ha det lite jobbigare så kör ni tempohöjning i 30 sekunder!
 
Hade bra och kör hårt!
Skriv i kommentarerna hur det gått!
 
//Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: