karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Torsdag = BOS!!

Kategori: Tr�ningspass

Hoppas och tror att det är fler än jag som måste sikta in mig noggrannt innan jag sätter mig ner på toan idag!? ;)
Efter tre set av 30 utfallssteg och 20 meter Borsowhopp så gör min rumpa väääldigt ont idag! Men det är skönt på något vis! Saknat den här formen av träningsvärk måste jag säga!

Hur som helst, idag är det torsdag och det är optimala förhållanden idag för att köra ett tuffare pass!
Vilket det blir också!

Passet idag startar som vanligt 17.00 och avslutas klockan 18.30 för mellangruppen och 19.00 för äldregruppen.

Mina och Andreas adepter, aktiva alltså, ska köra följande BOS-pass:
uppvärmning 3 varv jogg och flera stegringslopp på 60 meter.
Det kommer bli cirka 4-5 stegringslopp med ökande fart hela tiden! 2 min vila mellan varje! Töjningar kommer ske efter sista stegringsloppet samt mellan loppena.
Detta följer vi upp med 2x150 meter maxlopp, vilan är kort endast 90 sekunder! efter den andra intervallen kör vi 12 minutersvila.
Vi upprepar detta en gång till.
Avslutar med 5-6 gräslopp för urlöpning och töjer ut ordentlig efteråt!

Ses på träningen BOS gänget!

BOS!
/Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: