karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Måndagen är här!

Kategori: Tävlingar

Nu är måndagen som alla väntat på äntligen här!
Detta är måndagen då skolorna drar igång, för en del är det sista lediga dagen och för andra är det någon dag till.
För egen del har jag jobbat i tre veckor sedan min semester men jag känner att just idag är det lätt! ;)

Hur som helst så har vi genomfört ett antal tävlingar i helgen! Avslutning på värmlandsserien, tyvärr bara trea, men alla kämpade på bra och det var många goa resultat som togs med från sista tävlingen för iår i Värmlandsserien!
Främst längdhoppet funkade väldigt bra! Wilma, Joel och Emma slog alla personliga rekord och hoppade väldigt bra! Bara för att nämna några!

Under söndagen däremot så genomförde vi våran hemma tävling med bravur!
Det var länge frågetecken kring om tävlingen ens skulle genomföras, men för att citera vår ordförande: "ställer vi in tävlingen kommer det bara påverka oss i framtiden, aktiva kommer säga jag anmäler mig inte till Karlskoga de ställer ju bara in". Klok tanke!
Efter en svettig start med diverse olika problem så kunde vi genomföra tävlingen med fina resultat!

Många aktiva, nästa samtliga Karlskogingar, var närvarande och tävlade! Jag kommer inte kunna lägga upp samtliga tävlande här utan hänvisar er istället till våran hemsida, www.karlskogafriidrott.se Där kan ni läsa om resultaten och om våra duktiga aktiva!

För att lyfta fram några aktiva som stack ut lite extra med olika anledningar så följer de här,
Adrian kamlin - Adrian har haft stora problem med hals och diverse förkylningar sedan September förra året! Han anmäler sig till längd trots lite hoppning och hoppar hela 6.15! Nästan 30 cm pers!!!

Med detta vill jag ha sagt att sluta aldrig tro på er själva! Adrian släppte allt vad gäller press på sig själv och går ut för att ha roligt. han taggar till och hoppar så här briljant, detta hade räckt till en 9 plats på USM!

Bra jobbat allihopa!
/Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: