karlskogafriidrott.blogg.se

Få en inblick i KFIFs arbete och hur våran träning går.

Hästskon + Torsdagsträning!

Kategori: Träningspass

Under gårdsagen så genomförde vi ett riktgit bra pass i nobelbacken, även kallat hästskon. Tyvärr märks det att förkylningar och sjukdomar härjar fritt just nu. Många av äldre gruppens deltagare är tyvärr sjuka och därför var antalet deltagare lite färre än jag hoppats på!
Passet i sig var riktigt bra, personligen gick min träning riktigt bra! Lätta ben hela passet.
Vi avslutade med lite roliga stafetter för att löpa ur backträningen ur benen.
 
Idag är det ytterliggare ett bra löppass på schemat. 6+6+4 x 200 meter för äldregruppen. Ökande fart är det som gäller. 45 sekunders vila mellan loppen och 3 min mellan serierna. Idag är det mycket styrka efter passet också, både vader, rygg och mage!
 
Ett klargörande också!
Jag vet att träningen kan verka väldigt tråkig nu, men detta är något som vi måste göra under den här perioden. Alla pass som vi kör nu är för att ge oss en bra kondition och grund till inomhusperioden då vi inte kan köra lika mycket löpning. Ajjan och jag har lagt upp träningen så att vi ska förbättras om vi tränar ala pass. Sen är det klart att man kan missa något pass ibland men är ni på träningen så är det enligt vårat upplägg vi ska köra.
 
Ikväll ses vi klockan 17.00 på Stadion!
 
//Sebban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: